Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?

Üldinfo
Saada sõbrale Toimumise kuupäev: 19.08.2025 Registreerimise lõpp: 18.08.2025 Kestvus: 4 AT Asukoht: Online-koolitus Hind: 229 € + kmOnline-koolitus: Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?
Meditsiiniline viga võib juhtuda ka kõige tähelepanelikumal spetsialistil. Kuid kes vastutab, kui patsient esitab kaebuse? Kuidas kaitsta end ja vältida ebameeldivaid tagajärgi?
Tänapäeva tervishoiutöötaja peab lisaks erialastele teadmistele tundma ka patsiendikindlustuse toimimist: mida see katab, millised riskid jäävad spetsialisti kanda, kuidas käituda vaidlusolukordades ja kuidas korrektselt dokumenteerida, et vältida õigusalaseid probleeme.
Koolitusel antakse süsteemne ülevaade patsiendikindlustuse olemusest, selle õiguslikest alustest ja praktilisest rakendamisest. Räägime, kuidas õigesti koostada dokumente, suhelda patsiendiga, käituda kaebuse või kahjujuhtumi korral ning mida on oluline igapäevatöös teada enda kaitsmiseks. Koolitusel käsitleme ka andmekaitse põhimõtteid ja kohustusi just tervishoiusektori kontekstis. Arutame, kuidas tagada isikuandmete turvaline ja korrektne käsitlemine ning kuidas andmekaitse läbipaistvus aitab tugevdada patsiendi usaldust.
Koolituse eesmärk on anda tervishoiutöötajatele praktilised ja juriidilised teadmised patsiendikindlustusest, mis aitavad neil tegutseda kindlalt ja seaduslikult, vähendada riske ning tõsta tervishoiuteenuse kvaliteeti.
Koolitus on suunatud kõigile tervishoiuvaldkonna spetsialistidele, kes soovivad olla kursis kehtivate nõuetega ning tulla toime olukordades, mis on seotud erialase vastutusega.
Pärast koolituse läbimist saab osaleja selge arusaama patsiendikindlustusega seotud õigustest ja kohustustest, oskab vältida levinumaid vigu ning kaitsta nii patsientide kui ka asutuse huve.
Koolitust viivad läbi kogenud spetsialistid – Olavi-Jüri Luik WIDEN Partner, kindlustusõiguse valdkonna juht, Getter Ulla, WIDEN advokaat, Henri Ratnik, WIDEN, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht
Hinna sisse kuulub koolituse järelvaatamise võimalus 14 päeva jooksul.
Programm
19.08.2025
Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?
10:00 – 13:00
-
Advokaadibüroo WIDEN, advokaat
Patsiendikindlustus tervishoiutöötaja vaates: koolituse teemad ja alateemad
Patsiendikindlustuse olemus ja eesmärk
- Mis on patsiendikindlustus ja kelle kaitseks see on loodud
- Eesti patsiendikindlustuse süsteemi areng ja seaduslik alus
- Mida patsiendikindlustus katab ja millised juhtumid jäävad väljapoole
- Erinevus ravivea, komplikatsiooni ja hooletuse vahel
Tervishoiutöötaja õigused ja kohustused
- Tervishoiutöötaja vastutus patsiendikindlustuse kontekstis
- Dokumenteerimise roll: mida, kuidas ja miks peab korrektselt fikseerima
- Õigus patsiendi informeerimisele ja nõusolekule
- Kuidas vältida olukordi, kus vastutus langeb töötajale
-
Advokaadibüroo WIDEN, partner ja vandeadvokaat
Praktika: kuidas käituda kahjujuhtumi või kaebuse korral
- Esmased sammud ja suhtlus patsiendiga
- Koostöö asutuse juhtkonna ja juristidega
- Mida öelda ja mida mitte öelda: kommunikatsiooni riskid
- Kuidas tagada patsiendi õigused säilitades samal ajal enda kaitse
Patsiendikindlustus kui osa usaldusväärsest tervishoiuteenusest
- Kuidas kindlustusteadlikkus suurendab patsientide usaldust
- Patsiendi õiguste austamine ja kaasamine
- Proaktiivne ennetus ja läbipaistev tegutsemine
- Patsiendikindlustus kui osa kvaliteedijuhtimisest tervishoius
-
Advokaadibüroo WIDEN Legal, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht
Andmekaitse kui usalduse ja turvalisuse alus tervishoius
- Kuidas andmekaitse läbipaistvus tugevdab patsiendi usaldust
- Patsiendi õigused: infot jagada, küsida ja keelduda
- Terviseandmete töötlemine: mis on lubatud ja mis mitte
- Andmekaitse kui osa kvaliteedijuhtimisest ja riskiennetusest
- Õppetunnid päriselulistest juhtumitest: mida teha ja mida vältida
Õppekorralduse alused
Sündmuse tüüp:
Webinar
Lektorite arv:
1
Sihtrühm:
Õppemeetodid:
Õppe kestvus 4 AT. Interaktiivne loeng ning auditooriumi kaasatus. Koolituse läbinu saab tunnistuse, kui osaleja on õppekava läbinud täies mahus. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.
Loobumistingimused:
Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.
Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.
Projektijuht:
Valeria Mihhailova
Toitlustus:
Ei
* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi