Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 19.08.2025 Registreerimise lõpp: 18.08.2025 Kestvus: 4 AT Asukoht: Online-koolitus Hind: 229 € + km
Meie sooduspakkumistega liitujatele kehtib soodushind kuni 22. juunini Soodushind: 159 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

Online-koolitus: Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?

Meditsiiniline viga võib juhtuda ka kõige tähelepanelikumal spetsialistil. Kuid kes vastutab, kui patsient esitab kaebuse? Kuidas kaitsta end ja vältida ebameeldivaid tagajärgi?

Tänapäeva tervishoiutöötaja peab lisaks erialastele teadmistele tundma ka patsiendikindlustuse toimimist: mida see katab, millised riskid jäävad spetsialisti kanda, kuidas käituda vaidlusolukordades ja kuidas korrektselt dokumenteerida, et vältida õigusalaseid probleeme.

Koolitusel antakse süsteemne ülevaade patsiendikindlustuse olemusest, selle õiguslikest alustest ja praktilisest rakendamisest. Räägime, kuidas õigesti koostada dokumente, suhelda patsiendiga, käituda kaebuse või kahjujuhtumi korral ning mida on oluline igapäevatöös teada enda kaitsmiseks. Koolitusel käsitleme ka andmekaitse põhimõtteid ja kohustusi just tervishoiusektori kontekstis. Arutame, kuidas tagada isikuandmete turvaline ja korrektne käsitlemine ning kuidas andmekaitse läbipaistvus aitab tugevdada patsiendi usaldust.

Koolituse eesmärk on anda tervishoiutöötajatele praktilised ja juriidilised teadmised patsiendikindlustusest, mis aitavad neil tegutseda kindlalt ja seaduslikult, vähendada riske ning tõsta tervishoiuteenuse kvaliteeti.

Koolitus on suunatud kõigile tervishoiuvaldkonna spetsialistidele, kes soovivad olla kursis kehtivate nõuetega ning tulla toime olukordades, mis on seotud erialase vastutusega.

Pärast koolituse läbimist saab osaleja selge arusaama patsiendikindlustusega seotud õigustest ja kohustustest, oskab vältida levinumaid vigu ning kaitsta nii patsientide kui ka asutuse huve.

Koolitust viivad läbi kogenud spetsialistidOlavi-Jüri Luik WIDEN Partner, kindlustusõiguse valdkonna juht, Getter Ulla, WIDEN advokaat, Henri Ratnik, WIDEN, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht

Hinna sisse kuulub koolituse järelvaatamise võimalus 14 päeva jooksul.

Advertisement banner

Programm

19.08.2025

Mida peab teadma tervishoiutöötaja patsiendikindlustusest?


10:00 – 13:00

Patsiendikindlustus tervishoiutöötaja vaates: koolituse teemad ja alateemad

Patsiendikindlustuse olemus ja eesmärk

  • Mis on patsiendikindlustus ja kelle kaitseks see on loodud
  • Eesti patsiendikindlustuse süsteemi areng ja seaduslik alus
  • Mida patsiendikindlustus katab ja millised juhtumid jäävad väljapoole
  • Erinevus ravivea, komplikatsiooni ja hooletuse vahel

Tervishoiutöötaja õigused ja kohustused

  • Tervishoiutöötaja vastutus patsiendikindlustuse kontekstis
  • Dokumenteerimise roll: mida, kuidas ja miks peab korrektselt fikseerima
  • Õigus patsiendi informeerimisele ja nõusolekule
  • Kuidas vältida olukordi, kus vastutus langeb töötajale

 

Praktika: kuidas käituda kahjujuhtumi või kaebuse korral

  • Esmased sammud ja suhtlus patsiendiga
  • Koostöö asutuse juhtkonna ja juristidega
  • Mida öelda ja mida mitte öelda: kommunikatsiooni riskid
  • Kuidas tagada patsiendi õigused säilitades samal ajal enda kaitse

Patsiendikindlustus kui osa usaldusväärsest tervishoiuteenusest

  • Kuidas kindlustusteadlikkus suurendab patsientide usaldust
  • Patsiendi õiguste austamine ja kaasamine
  • Proaktiivne ennetus ja läbipaistev tegutsemine
  • Patsiendikindlustus kui osa kvaliteedijuhtimisest tervishoius

 

  • Henri Ratnik

    Henri Ratnik

    Advokaadibüroo WIDEN Legal, vandeadvokaat ja IT/IP õiguse valdkonna kaasjuht

Andmekaitse kui usalduse ja turvalisuse alus tervishoius

  • Kuidas andmekaitse läbipaistvus tugevdab patsiendi usaldust
  • Patsiendi õigused: infot jagada, küsida ja keelduda
  • Terviseandmete töötlemine: mis on lubatud ja mis mitte
  • Andmekaitse kui osa kvaliteedijuhtimisest ja riskiennetusest
  • Õppetunnid päriselulistest juhtumitest: mida teha ja mida vältida

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Webinar

Lektorite arv:

1

Sihtrühm:

Koolitus on suunatud tervishoiutöötajatele, kes soovivad parandada oma oskusi patsientidega suhtlemisel ja neile keskendunud teenuse pakkumisel.

Õppemeetodid:

Õppe kestvus 4 AT. Interaktiivne loeng ning auditooriumi kaasatus. Koolituse läbinu saab tunnistuse, kui osaleja on õppekava läbinud täies mahus. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Valeria Mihhailova

Toitlustus:

Ei

* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi