KIIRENDI: Riski- ja kriisijuhtimise spetsialist

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 21.01.2026 - 25.03.2026 Registreerimise lõpp: 07.12.2025 Kestvus: 72 AT Asukoht: Online-arenguprogramm Hind: 2010 € + km Ühe õppepäeva hind: 210 € + km
Soodushind kehtib kuni 21. detsembrini Soodushind: 1790 € + km Ühe päeva soodushind: 189 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

KIIRENDI: Riski- ja kriisijuhtimise spetsialist

Kriis ei ole ainult sõda või katastroof, vaid ka see, kui tööpäeva keskel kaob elekter, intranet kukub kokku, lekivad kliendiandmed, sotsiaalmeedia või müügileht on maas, logistika seisab või tuleb kõne väidetava pommi kohta.

See ei ole filmistsenaarium – enamik neist riskidest võib päriselus juba täna realiseeruda. Kas teil on selge plaan, kes mida teeb, kellele helistab ja kes vastutab kommunikatsiooni ning kahju vähendamise eest? Sellel koolitusel saate oma organisatsiooni jaoks konkreetse, kompaktse kriisiplaani ja tööriistad, et see plaan igapäevases töös päriselt tööle panna. 

Programm toimub veebikeskkonnas ning koosneb 10-st põhjalikust õppepäevast.

Programmi fookuses on:

  • Kriisijuhtimiskava.
  • Pinge, stressi ja emotsioonide juhtimine meeskonnas rasketes olukordades.
  • Kommunikatsioonipõhimõtted kriisi ajal.
  • Tegevuse taastamise põhimõtted, prioriteedid ja ajaplaan.

Kasu osalejale:

  • Selge tegutsemisraam: kuidas teha kriisi ajal otsuseid ja korraldada kommunikatsiooni põhimõttel faktidest mõjuni ja seejärel tegudeni.
  • Kriisiplaani valmis alus: rollid, protokollid, kontaktirütmid ning sõnumite mustand.
  • Läbiharjutatud stsenaariumid ja kord kiireks töö taastamiseks.

Kasu organisatsioonile:

  • Tegutsemisvalmidus: kontrollitud protseduurid ja protokollid, mis lühendavad viivitust juhtunu ja tegutsemise vahel.
  • Ühtne kommunikatsiooniprotokoll: vastutuste jaotus, sõnumid ja kanalistrateegia.
  • Selged vastutused: „hallid alad” on eemaldatud; otsustusahel ja aruandluskord on fikseeritud.

Programmi läbinu:

  • Mõistab kriisijuhtimise tsüklit ja rakendab standardeid praktikas.
  • Kaardistab riskid, seab prioriteedid ja kujundab kriisimeeskonna töökorra.
  • Rakendab ettevalmistatud otsustustööriistu ebakindluses ning määrab organisatsiooni tavapärase töö taastamise kriteeriumid.
  • Mõistab kriisikommunikatsiooni toimimist ja seab sisse tõhusad sise- ja väliskommunikatsioonikanalid (sõnumid, sobivad kanalid, KKK, meediarutiin).
  • Planeerib naasmise tavapärasesse töörežiimi (teenuste, protsesside, maine ja nende näitajate taastamine).
  • Koostab kompaktse kriisiplaani, lähtudes organisatsiooni eripärast ja vajadustest.

Teemad

  • Kriisijuhtimise tsükkel ja standardid (sh ISO 22301)
  • Riskide kaardistamine ja prioriseerimine
  • Kriisimeeskonna rollid, vastutused ja koostööprotokollid
  • Otsustamistööriistade ettevalmistamine ebakindlates oludes
  • Kriisikommunikatsioon: sõnumite ettevalmistamine, kanalite valik ja suhtlus meediaga
  • Kriisisimulatsioonid ja õppetundide sõnastamine
  • Taastamisplaan: personal, protsessid ja maine
  • Kriisijuhtimiskava integreerimine igapäevasesse juhtimisse

Kellele

Avaliku ja erasektori juhid ja spetsialistid (turva-, IT-, kommunikatsiooni-, personalijuhid), kriisimeeskondade liikmed, riskijuhtimise ja pidevuse tagamise eestvedajad ning kõik, kes vastutavad organisatsiooni valmisoleku eest. 

Programmi viivad läbi oma ala tipptegijad ja praktikud:
üleelamisõppe arendaja Erki Vaikre, Päästeameti kriisivalmiduse talituse riskihalduse ekspert Lauri Kivimaa, Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhataja Erkki Põld, Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog; PE Konsult, juhataja Mare Teichmann, Päästeameti kriisijuhtimise ekspert Ramon Ruotsi, kommunikatsiooniekspert Iduettevõtte Esgrid kaasasutaja Katrin Isotamm, Eesti Politsei- ja Piirivalveameti rakendusekspert Pärtel Preinvalts

Töö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud!

Osalemistasu on 2010 € + km (Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskuse sooduspakkumistega liitujale 1790 € + km, kui registreeruda enne 30. oktoobrit). Ühe päeva hind eraldi on 189 €. Soovi korral on võimalik tasuda kolmes osas. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi, märkides registreerumisel sobiva(d) kuupäeva(d). Hinna sisse kuulub iga õppepäeva järelvaatamise võimalus veebis 14 päeva jooksul pärast toimumist.

Täiendõppe kogumaht: 72 AT, millest iseseisev töö 22 AT
Õppepäevad on interaktiivsed: koolitaja ja osaleja vaheline dialoog, praktilised ülesanded ja simulatsioonid. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb osalejate kriisiplaanide esitluse ja tagasisidega. Tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu arenguprogrammi.

 

Advertisement banner

Programm

21.01.2026

1. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:15

Sissejuhatus ja kriisijuhtimiseplaani alused Koolitaja: Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander

Õppepäeva eesmärk on anda osalejale selge arusaam, mis on kriisijuhtimine ja milleks on kriisiplaani vaja.

Teemad:

  • Mis on kriis ja kriisijuhtimine organisatsiooni vaates
  • Millised kriisid võivad igapäevast tööd häirida (äkilised, aeglaselt kujunevad, laiemad häired)
  • Kriisijuhtimise peamised etapid: ettevalmistus, tegutsemine, taastumine
  • Kriisimeeskond: rollid, vastutused, asendused ja otsustamine
  • Mida kriisiplaan peab kindlasti sisaldama (kontaktid, varud, kontrollnimekirjad, lisad)
  • Kuidas hinnata, kas kriisiplaan on päriselt kasutatav ja ajakohane
  • Töötuba: oma organisatsiooni kriisiplaani põhiraami koostamine (rollid, käivitavad olukorrad, otsustusahel, suhtlus)

Õppepäeva tulemus: osalejal on olemas oma organisatsiooni kriisiplaani esmane struktuur koos rollijaotuse, otsustusahela ja plaani käivitavate olukordade kirjeldusega.

28.01.2026

2. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Riskide ja stsenaariumide kaardistamine

  • Lauri Kivimaa

    Lauri Kivimaa

    Päästeameti kriisivalmiduse talituse riskihalduse ekspert

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele süsteemne arusaam sellest, kuidas organisatsiooni riske tuvastada, hinnata ja tähtsuse järgi järjestada ning kuidas nende põhjal ette valmistada kriisistsenaariume ja kaitsta kriitiliselt olulisi tegevusi.

Teemad:

  • Mis on risk organisatsiooni vaates ja miks tuleb seda juhtida süsteemselt.
  • Riskide tuvastamise põhimõtted ja peamised allikad (protsessid, inimesed, partnerid, tehnoloogia).
  • Riskide hindamine: mõju ja tõenäosuse kirjeldamine ning prioriteetide seadmine.
  • Kriitiliste tegevusprotsesside kaardistamine ja nende seosed riskidega.
  • Organisatsiooni nõrkade kohtade ja haavatavuse tuvastamine.
  • Toimepidevuse tagamise põhialused.

Õppepäeva tulemus: osalejal on olemas oma organisatsiooni esmane riskikaart ja kriitiliste stsenaariumide loetelu ning seatud prioriteedid selle kohta, millised protsessid vajavad kaitset esmajärjekorras.

04.02.2026

3. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:45

Kriisimeeskonna ülesehitus ja rollid

  • Erkki Põld

    Erkki Põld

    Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhataja

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele selge arusaam sellest, kuidas kujundada tõhus kriisimeeskond: määrata rollid ja vastutusvaldkonnad, üles ehitada otsustusprotsess ning luua asenduspõhimõtted, mis tagavad paindliku kriisijuhtimise ka eriolukordades.

Teemad:

  • Kriisimeeskonna koosseis ja vastutusvaldkondade jaotus
  • Juhtimisahel ja otsustusprotsessi korraldus kriisiolukorras
  • Asenduspõhimõtted ja kontaktiplaan ootamatuteks olukordadeks
  • Partnerite ja riigiasutuste roll kriisijuhtimises

Õppepäeva tulemus: osalejal on valmis kriisimeeskonna struktuur koos peamiste ülesannete ja vastutusvaldkondade jaotusega.

11.02.2026

4. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Kriisikommunikatsioon ja sõnumid.

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele selge arusaam sellest, kuidas kujundada ettevõtte välis- ja sisekommunikatsiooni kriisiolukorras, sh tehisintellekti kasutades.

Teemad:

  • Kriisikommunikatsiooni põhialused kriisi ajal.
  • Tüüpilised vead ja kuidas neid vältida.
  • Sõnumite ettevalmistamise põhimõtted erinevatele sihtrühmadele.
  • Suhtlus meediaga ja avalike teadete koostamine.
  • Sisekommunikatsiooni korraldamine kriisi ajal.
  • Töö negatiivse tagasiside, kaebuste ja kuulujuttudega avalikus ruumis ja sotsiaalmeedias.
  • Infovälja ja sihtrühmade hoiakute jälgimine
  • Tehisintellekti kasutamine kriisikommunikatsioonis: eelised ja piirangud
  • Praktiline harjutus: kriisiolukorra mini-simulatsioon ja sõnumite koostamine eri sihtrühmadele.

    Õppepäeva tulemus:
    osalejal on valminud oma organisatsiooni kriisiolukorra kommunikatsiooniplaani esmase mustand.

18.02.2026

5. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:00

Stressi ja emotsioonide juhtimine kriisis?

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele selge tegutsemisalgoritm juhtidele ja kriisistaabile kollektiivi psühholoogiliseks stabiliseerimiseks.

Teemad:

  • Juhi ja kriisistaabi roll kollektiivi psühholoogilise vastupidavuse hoidmisel.
  • Psühholoogilise turvalisuse põhimõtted: mis aitab inimestel ebastabiilsust taluda.
  • Esimeste tundide ja päevade tegevusplaan: kuidas töötajatega suhelda, mida vältida ja mida kindlasti selgitada.
  • Töövõime ja meeskonna moraali säilitamise strateegiad kriisi ajal.
  • Konfliktide ennetamine ja konstruktiivne lahendamine pingelistes ja ebakindlates olukordades.
  • Lihtsad eneseregulatsiooni võtted juhtidele ja töötajatele.
  • Kuidas kolleege toetada: millal oma sekkumine aitab ja millal on vaja kaasata professionaalset abi.

Õppepäeva tulemus: osalejal on selge juhend juhtidele ja kriisistaabile, mida saab integreerida organisatsiooni üldisesse kriisiplaani.

26.02.2026

6. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:00

Otsuste tegemine ebakindluses

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele oskused langetada kriisiolukorras läbimõeldud otsuseid vähese info, ajasurve ja kõrgete riskide tingimustes nii, et olukord ja meeskond püsiksid juhitavad.

Teemad:

  • Kriisiloogika: kuidas stress mõjutab otsuseid.
  • Otsustuskorridor: kuidas eristada, mis on tõesti oluline ja mida saab edasi lükata või kõrvale jätta.
  • Info kogumine ja filtreerimine kriisis: kuidas eemaldada müra ja hoida fookus kõige olulisemal.
  • Raskete otsuste tegemine ebakindluse ja surve tingimustes (sh valik „halva“ ja „väga halva“ variandi vahel).
  • Juhi sisemine seisund: kuidas mitte alluda paanikale, süütundele ja otsustusparalüüsile.
  • Otsuste dokumenteerimine: kuidas fikseerida loogika ja vastutus, et säilitada kontroll ning luua alus analüüsiks ja aruandluseks.

Õppepäeva tulemus: osalejal on struktureeritud juhend otsuste tegemiseks, mida saab kriisiolukorras sõna otseses mõttes enda ette panna ja mille abil liikuda samm-sammult ka tugeva surve all, hoides olukorda ja meeskonda kontrolli all.

04.03.2026

7. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Kriisistsenaariumide läbimängimine (simulatsioonid)

Õppepäeva eesmärk on harjutada kriisimeeskonna koostööd kontrollitud tingimustes, testida kriisiplaani toimivust ning koguda kogemusi, mille põhjal saab täiustada protseduure ja rollijaotust.

Teemad:

  • Lauaharjutused ja simulatsioonide metoodika
  • Kriisistsenaariumi valik ja ettevalmistamine
  • Kriisimeeskonna töö simulatsiooni ajal: rollid, otsused, info liikumine
  • Kriisiplaani ja otsustusprotsessi testimine realistliku stsenaariumi põhjal
  • Järelanalüüs: õppetunnid, kitsaskohad ja parenduste plaan

Õppepäeva tulemus: osalejal on testitud ja täiendatud kriisiplaani versioon ning arusaam, kuidas edaspidi ise sarnaseid simulatsioone läbi viia meeskonna valmisoleku hoidmiseks.

12.03.2026

8. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Finantskriisi- ja maine taastamise juhtimine.

Õppepäeva eesmärk on anda osalejatele praktiline arusaam sellest, kuidas toetada organisatsiooni finantskriisist väljumisel: stabiliseerida rahavoogusid, taaskäivitada kriitilised teenused ning taastada klientide, partnerite ja regulaatorite usaldus.

Teemad:

  • Tegevuse taastamise põhimõtted: prioriteedid ja ajakava.
  • Rahavoogude stabiliseerimine: lühiajaline rahavoogude plaan, maksete prioriseerimine, kulude kontroll.
  • Õiguslik raamistik ja juhtkonna vastutus.
  • Suhtlus võtmeklientide, partnerite, investorite ja regulaatoritega.
  • Maine taastamise sammud ja peamised lähenemised
  • Sisekommunikatsioon kriisist väljumise perioodil: rollid, otsustusahel, aruandlus.
  • Tehisintellekti kasutamine taastumisplaani koostamisel: stsenaariumid, mustandid, analüüs ja aruandlus.
  • Alternatiivsed stsenaariumid: mida teha, kui plaan A ja B ei toimi või taastumine venib.

Õppepäeva tulemus: osalejal on olemas oma organisatsiooni maine ja tavapärase tegevuse taastamise plaani mustand, mida saab siduda üldise kriisiplaaniga.

18.03.2026

9. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Kriisijuhtimise integreerimine igapäevatöösse?

  • Ramon Ruotsi

    Ramon Ruotsi

    Pääsetameti Kriisivalmiduse talitus, kriisijuhtimise ekspert

Õppepäeva eesmärk on näidata, kuidas muuta kriisijuhtimine „paberiplaanist“ organisatsiooni igapäevase juhtimise toimivaks ja elujõuliseks osaks.

Teemad:

  • Kriisiplaani regulaarne ajakohastamine.
  • Kriisiplaani testimine ja õppuste formaadid.
  • Kriisijuhtimise kultuuri kujundamine organisatsioonis.
  • Töötajate koolitused ja õppused.
  • Kriisijuhtimise seos strateegia, riskijuhtimise ja igapäevase juhtimistööga.

Õppepäeva tulemus: osalejal on olemas oma organisatsiooni kriisijuhtimise süsteemi jätkusuutlikkuse plaani mustand, mida saab lisada üldisesse kriisiplaani ja kasutada praktilise töövahendina.

25.03.2026

10. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Kokkuvõte ja tulemuste esitlus Koolitaja: Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander

Õppepäeva eesmärk on siduda kogu programmi jooksul õpitu ühtseks tervikuks ja viia lõpule osaleja organisatsiooni kriisijuhtimise plaan: plaan esitatakse, tehtud valikud põhjendatakse, saadakse eksperdi ja kaasõppijate tagasisidet ning täpsustatakse järgmised sammud plaani elluviimiseks.

Teemad:

  • Osalejate kriisiplaanide esitlus ja arutelu
  • Olulisemate valikute ja otsuste põhjendamine
  • Eksperdi ja kaasõppijate tagasiside
  • Kriisiplaanide täiendamine saadud tagasiside põhjal
  • Edasiste sammude ja elluviimise ajakava kokkuleppimine

Õppepäeva tulemus: osalejal on kaitstud ja täiendatud kriisijuhtimise plaan oma organisatsioonile koos konkreetse tegevuskavaga selle rakendamiseks.

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Lektorite arv:

8

Sihtrühm:

Sihtgrupiks on avaliku sektori juhid ja spetsialistid (KOV-id, ministeeriumid, ametid), ettevõtete juhid ja riskijuhtimise eest vastutajad, kommunikatsioonijuhid ja PR-spetsialistid, personalijuhid ja meeskonnajuhid. Osalema on oodatud ka turvalisuse, vastavuse (compliance) ja riskijuhtimise spetsialistid, kriisimeeskondade liikmed ning kõik, kelle ülesanne on tagada organisatsiooni valmisolek ja reageerimisvõime kriisiolukorras.

Õppemeetodid:

Õppekavarühm: juhtimine ning analüüs

Õppe kogumaht 72 AT, millest iseseisev töö 22 AT. Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Lisaks saavad osalejad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. Tunnistuse saavad kõik need, kes on läbinud kogu õppekava ning teinud programmi lõpus kirjaliku arvestuse. Programm toimub veebikeskkonnas ning koosneb 10-st põhjalikust õppepäevast.
Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Valeria Mihhailova

Toitlustus:

Ei

* Koolituse autoriõigus kuulub Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskusele. Programmi sisu kopeerimine keelatud. Jätame endale õiguse teha kavas muudatusi.