UUS! Koolitusprogramm: Kriisijuhtimise kiirendi avalikule ja erasektorile

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 21.01.2026 Registreerimise lõpp: 10.09.2026 Kestvus: 72 AT Asukoht: Online-arenguprogramm Hind: 2010 € + km Ühe õppepäeva hind: 239 € + km
Soodushind kehtib kuni 5. oktoobrini Soodushind: 1925 € + km Ühe päeva soodushind: 175 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

UUS! Online-arenguprogramm: Kriisijuhtimise kiirendi avalikule ja erasektorile

Tänapäeva organisatsioonid seisavad silmitsi aina keerukamate riskidega – alates küberintsidentidest ja mainekahjudest kuni loodusõnnetuste ja globaalsete kriisideni. Ilma selge tegevuskava ja harjutatud meeskonnata on kriisides kaotused kordades suuremad. Hästi koostatud ja testitud kriisiplaan aitab minimeerida kahjusid, säilitada töövõime ning taastada organisatsiooni maine ja stabiilsus kiiremini.

Täiendõppe eesmärk on anda süsteemne ülevaade kriisijuhtimise tsüklist ja põhimõtetest ning pakkuda praktilist kogemust kriisiplaani koostamisel. Koolituse käigus õpitakse riskide kaardistamist, kriisimeeskonna ülesehitust, kommunikatsiooni juhtimist kriisi ajal ning taastumise ja mainekujunduse etappe. Programmi fookuses on kriisijuhtimise integreerimine organisatsiooni igapäevasesse tegevusse ja kultuuri.

Kriisijuhtimise kiirendi on avaliku ja erasektori juhtidele ja spetsialistidele suunatud kaks ja pool kuud kestev täiendõpe. Programm toimub veebikeskkonnas (võimalusega kontaktpäevadeks) ning teemad on jaotatud 10 õppepäevaks. Iga õppepäev on järelvaadatav 14 päeva jooksul peale toimumist endale sobival ajal. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi.

Koolituse läbinuna:

  • mõistad kriisijuhtimise tsüklit ja rahvusvahelisi standardeid (nt ISO 22301);
  • oskad koostada organisatsiooni spetsiifilist kriisiplaani;
  • oled valmis kriisi ajal kiirelt ja süsteemselt tegutsema;
  • oskad juhtida kriisimeeskonda ja tagada töövõime;
  • tead, kuidas kavandada ja juhtida kriisikommunikatsiooni;
  • oskad kasutada otsustamise tööriistu ebakindlas olukorras;
  • oskad läbi viia simulatsioone ja lauaharjutusi;
  • tead, kuidas taastada organisatsiooni töö ja maine pärast kriisi.

Programmi viivad läbi oma ala tipptegijad ja praktikud:
Lauri Kivimaa, Erkki Põld, Gerlyn Tiigemäe, prof Mare Teichmann, Ramon Ruotsi jt.

Töö toimub väikestes gruppides ja kohtade arv on piiratud!

Osalemistasu on 2010 € + km (Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskuse sooduspakkumistega liitujale 1790 € + km, kui registreeruda enne 30. oktoobrit). Soovi korral on võimalik tasuda kolmes osas. Võimalus on osaleda ka üksikutel päevadel eraldi, märkides registreerumisel sobiva(d) kuupäeva(d). Hinna sisse kuulub iga õppepäeva järelvaatamise võimalus veebis 14 päeva jooksul pärast toimumist.

Täiendõppe kogumaht: 72 AT, millest iseseisev töö 22 AT
Õppepäevad on interaktiivsed: koolitaja ja osaleja vaheline dialoog, praktilised ülesanded ja simulatsioonid. Osalejad saavad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb osalejate kriisiplaanide esitluse ja tagasisidega. Tunnistuse saavad kõik, kes on läbinud kogu arenguprogrammi.

 

Advertisement banner

Programm

21.01.2026

1. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:15

Sissejuhatus ja kriisijuhtimiseplaani alused Koolitaja: Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander

Õppepäeva eesmärk on sõnastada kursuse lõppeesmärk – koolituse lõpuks on valminud, kaitstud ja koordineeritud kriisiplaan –, anda sellele hindamiskriteeriumid (täielikkus, teostatavus, rollid ja asendused, suhtlus, testitavus) ning luua praktiline alus plaani koostamiseks. Sessioon ühendab sissejuhatava ülevaate raamistikust ja töötoa, kus osalejad panevad oma organisatsiooni kriisiplaanile reaalse vundamendi.

Teemad:

  • Mis on kriisijuhtimise raamistik ja miks see on vajalik
  • Kriiside tüübid: äkk-kriis, vinduv/kumulatiivne kriis, süsteemsed ja globaalsed kriisid
  • Kriisijuhtimise tsükkel ja peamised standardid (ISO 22301, ISO 22320 jm)
  • Struktuur ja rollid: kriisimeeskond, vastutused ja asendused, otsustusõigused ja juhtimistasemed
  • Algse kriisiplaani põhistruktuur ja miniminõuded (kontaktid, varud, kontrollnimekirjad, lisad)
  • Hindamiskriteeriumid kriisiplaanile ja kontrollnimekirjad (testitavus, auditeeritavus, ajakohastamine)
  • Töötuba: oma organisatsiooni kriisiplaani esmase raami koostamine (rollikaart, aktiviseerimiskriteeriumid/„triggerid“, otsustusahel, suhtlusmallid)

Väljund: osalejal on kriisiplaani raamistik ja eesmärkide kirjeldus, fikseeritud aktiviseerimiskriteeriumid, rollide ja otsustusahela esialgne kirjeldus ning hindamisrubriigi ja kontrollnimekirja mustand. See täiendatakse kursuse jooksul ning lõppmoodulis esitletakse ja ühiselt analüüsitakse.

28.01.2026

2. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Riskide ja stsenaariumide kaardistamine Koolitaja: Päästeameti riskihalduse ekspert Lauri Kivimaa

Koolituspäeva fookus on riskide kaardistamisel ja nende põhjal stsenaariumide ettevalmistamisel. Eesmärk on anda süsteemne arusaam sellest, kuidas riske tuvastada, hinnata ja prioriseerida, et luua kindel alus kriisistsenaariumideks valmistumiseks. Lisaks käsitleme ka organisatsiooni nõrkade kohtade tuvastamist ning arutame, kuidas kriitiliste protsesside kaitse aitab vähendada haavatavust.

  • Riskide tuvastamise ja hindamise meetodid
  • Stsenaariumipõhine planeerimine ja selle praktilised sammud
  • Kriitiliste äriprotsesside ning haavatavate kohtade kaardistamine
  • Riskide mõju hindamine ja prioriseerimine

Väljund: Riskikaart ja kriitiliste stsenaariumide loetelu

04.02.2026

3. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:45

Kriisimeeskonna ülesehitus ja rollid Koolitaja: Päästeameti kriisivalmiduse talituse juhataja Erkki Põld

Koolituspäeva fookus on kriisimeeskonna loomisel ja toimimise korraldamisel. Eesmärk on selgitada, kuidas määrata selged rollid ja vastutusvaldkonnad, tagada otsustusprotsessi toimimine ka pingelistes olukordades ning kujundada asenduspõhimõtted, mis hoiavad kriisijuhtimise töös ka ootamatute muutuste korral. Samuti vaadeldakse koostööpartnerite ja ametiasutuste rolli kriisi lahendamisel.

  • Kriisimeeskonna koosseis ja vastutusvaldkondade määratlemine
  • Juhtimisahel ja otsustusprotsessi korraldus kriisi ajal
  • Asenduspõhimõtted ja kontaktiplaan ootamatusteks olukordadeks
  • Koostööpartnerite ja ametiasutuste roll kriisijuhtimises

Väljund: Kriisimeeskonna koosseisu ja kontaktide osa kriisiplaanis

11.02.2026

4. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Kriisikommunikatsioon ja sõnumid

Koolituspäeva fookus on kriisikommunikatsiooni põhimõtetel ja praktilistel oskustel, mis aitavad tagada selge ja usaldusväärse sõnumi edastamise kriisi ajal. Eesmärk on õpetada, kuidas kujundada erinevatele sihtrühmadele sobivaid sõnumeid, suhelda meediaga ning korraldada tõhus sisekommunikatsioon. Lisaks käsitleme ka tehisaru (AI) kasutamist, mis saab toetada sõnumite kiiret ettevalmistamist, stsenaariumide läbimängimist ja kriisidokumentatsiooni loomist.

  • Kriisikommunikatsiooni põhimõtted kriisi ajal
  • Sõnumite kujundamine eri sihtrühmadele
  • Meediaga suhtlemine ja avalike teadete koostamine (sh AI toel mustandite loomine)
  • Sisekommunikatsioon kriisi ajal
  • AI kasutamine kriisikommunikatsioonis – sõnumite ettevalmistamine, stsenaariumide läbimängimine, dokumentatsiooni loomine

Väljund: Kommunikatsiooniplaan kriisiolukordadeks, mis ühendab traditsioonilised võtted ja AI võimalused

18.02.2026

5. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Stressi ja emotsioonide juhtimine kriisis?

Koolituspäeva fookus on kriisiolukorras tekkiva pinge, stressi ja emotsioonide juhtimisel nii juhi kui ka meeskonna vaatenurgast. Eesmärk on anda praktilisi teadmisi ja tehnikaid, kuidas säilitada töövõime, vältida läbipõlemist ning lahendada konflikte keerulistes olukordades. Samuti õpitakse isikliku vastupidavuse võtteid, mis aitavad kriisi ajal rahu ja tasakaalu hoida.

  • Juhi roll emotsionaalse stabiilsuse hoidmisel
  • Töövõime ja moraali säilitamise strateegiad
  • Konfliktide lahendamine pingelistes olukordades
  • Isikliku vastupidavuse ja vaimse tasakaalu tehnikad

Väljund: Stressi- ja töövõime juhtimise juhend osa kriisiplaanis

26.02.2026

6. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:15

Otsuste tegemine ebakindluses

Koolituspäeva fookus on otsuste tegemisel olukordades, kus infot on vähe, aeg piiratud ja riskid kõrged. Eesmärk on tutvustada metoodikaid, mis aitavad kriisis kiirelt, kuid läbimõeldult reageerida, koguda ja prioriseerida infot ning dokumenteerida tehtud otsuseid nii, et need oleksid põhjendatud ja õpitavad ka tulevikuks.

  • Kiire otsustamise metoodikad (OODA loop, DECIDE mudel)
  • Info kogumine ja prioriseerimine kriisis
  • Riskipõhine otsustamine ebakindlates tingimustes
  • Otsuste dokumenteerimine ja põhjendamine

Väljund: Otsustamisprotsessi kirjeldus kriisiplaanis

04.03.2026

7. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Kriisistsenaariumide läbimängimine (simulatsioonid)

Koolituspäeva fookus on kriisistsenaariumide praktilisel testimisel ja õppimisel simulatsioonide kaudu. Eesmärk on harjutada kriisimeeskonna koostööd kontrollitud tingimustes, hinnata kriisiplaani toimivust ning koguda kogemusi, mis aitavad protseduure täiustada.

  • Lauaharjutused ja simulatsioonide metoodika
  • Testimine reaalse stsenaariumi põhjal
  • Õppetunnid ja protseduuride täiustamine

Väljund: Testitud ja täiendatud kriisiplaan

12.03.2026

8. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Finantskriisi- ja maine taastamise juhtimine

Koolituspäeva fookus on finantskriisist taastumise ja maine taastamise praktilistel võtetel, mis aitavad kiiresti stabiliseerida rahavood, taaskäivitada kriitilised teenused ning taastada usaldus klientide, partnerite ja regulaatorite silmis. Eesmärk on õpetada, kuidas koostada realistlik taastumisplaan (BCP/DR), kavandada rahavoogude juhtimist ja võlausaldajatega suhtlust ning korraldada läbipaistev sise- ja väliskommunikatsioon. Lisaks käsitleme ka tehisaru (AI) kasutamist, mis toetab stsenaariumide modelleerimist, taastumisplaani mustandite loomist ja dokumenteerimist.

  • Äritegevuse taastamise põhimõtted (BCP/DR), prioriteedid ja ajajoon
  • Rahavoogude stabiliseerimine: 13-nädala cash-flow, maksete prioriteet, kulukontroll
  • Suhtlus sidusrühmadega: kliendid, partnerid, investorid, regulaatorid
  • Maine taastamise sammud ja mõõdikud (nt NPS, churn, kanalistrateegia)
  • Sisekommunikatsioon ja juhtimiskorra kinnistamine (rollid, otsustusahel, raportid)
  • AI kasutamine taastumisplaanis – stsenaariumid, mustandid, aruandlus

Väljund: kompaktne taastumisplaan kriisiplaani osana (finants- ja kommunikatsioonisammud, ajajoon, vastutajad) koos 30/60/90 päeva tegevusnimekirjaga.

18.03.2026

9. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:30

Kriisijuhtimise integreerimine igapäevatöösse? Koolitaja: Päästeameti kriisijuhtimise ekspert Ramon Ruotsi

Koolituspäeva fookus on kriisijuhtimise põhimõtete ja praktikate viimine igapäevatöösse. Eesmärk on näidata, kuidas kriisiplaane regulaarselt ajakohastada ja testida, kujundada organisatsioonis kriisivalmidust toetav kultuur ning arendada töötajate oskusi läbi koolituste ja õppuste.

  • Kriisiplaani regulaarne uuendamine ja testimine
  • Kriisijuhtimise kultuuri kujundamine organisatsioonis
  • Koolitused ja õppused töötajatele

Väljund: Kriisijuhtimise jätkusuutlikkuse plaan

25.03.2026

10. ÕPPEPÄEV


09:30 – 12:45

Kokkuvõte ja tulemuste esitlus Koolitaja: Erki Vaikre, üleelamisõppe arendaja, MTÜ Estlander

Koolituspäeva fookus on kogu programmi jooksul õpitu sidumine tervikuks ja osalejate kriisiplaanide esitlemine. Eesmärk on anda võimalus kriisiplaanid läbi proovida, saada ekspertidelt ja kaaslastelt tagasisidet ning kavandada järgmised sammud, et õpitu viia ellu oma organisatsioonis.

  • Osalejate kriisiplaanide esitlus ja arutelu

  • Eksperti ja kaasõppijate tagasiside

  • Edasised sammud ja tegevuskava elluviimiseks

Lõplik väljund: Valmis ja testitud kriisijuhtimise plaan organisatsioonile

24.03.2026

11. ÕPPEPÄEV


09:30 – 13:15

Mida peavad andmeanalüütikud teadma (suur)andmete ja isikuandmete kaitsest?

  • Markus Malm

    Markus Malm

    Olybet jurist ning andmekaitsespetsialist

Koolituspäeva eesmärk on anda igale isikuandmetega kokku puutuvale isikule baasteadmised, millega tuleb arvestada, kui tööprotsesside käigus tuleb tegeleda ka isikuandmetega, mida tuleks teha erinevates praktikas ettetulevates olukordades, mis puudutavad isikuandmete töötlemist. Osalenu oskab ära tunda erinevaid andmekategooriaid ning teab, millistel õiguslikel alustel tohib andmeid töödelda ning millised on rikkumiste tagajärjed.

  • Millal ja kellele GDPR kohaldub?
  • Mis on isikuandmed?
  • Milliseid printsiipe peab järgima andmete kogumisel ja töötlemisel?
  • Andmetöötluse õiguslikud alused
  • Mis on eriliiki isikuandmed ja mida nende töötlemisel silmas pidada?
  • Profileerimine ja automatiseeritud otsused – mida tähele panna
  • Andmetöötlejate rollid
  • Andmekaitse mõjuhinnang – millal teha ja miks see vajalik on?
  • Andmete turvalisuse tagamine
  • Andmeleke – levinud põhjused ja mida teha
  • Karistused andmetöötlusnõuete rikkumise pärast

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Arenguprogramm

Lektorite arv:

8

Sihtrühm:

Sihtgrupiks on avaliku sektori juhid ja spetsialistid (KOV-id, ministeeriumid, ametid), ettevõtete juhid ja riskijuhtimise eest vastutajad, kommunikatsioonijuhid ja PR-spetsialistid, personalijuhid ja meeskonnajuhid. Osalema on oodatud ka turvalisuse, vastavuse (compliance) ja riskijuhtimise spetsialistid, kriisimeeskondade liikmed ning kõik, kelle ülesanne on tagada organisatsiooni valmisolek ja reageerimisvõime kriisiolukorras.

Õppemeetodid:

Õppekavarühm: Tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs

Õppe kogumaht 72 AT, millest iseseisev töö 22 AT. Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Lisaks saavad osalejad personaalselt vastused enda küsimustele. Kursus lõpeb elektroonilise kirjaliku arvestusega. Tunnistuse saavad kõik need, kes on läbinud kogu õppekava ning teinud programmi lõpus kirjaliku arvestuse. Programm toimub veebikeskkonnas ning koosneb 11-st põhjalikust õppepäevast.
Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Valeria Mihhailova

Toitlustus:

Ei

* Koolituse autoriõigus kuulub Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskusele. Programmi sisu kopeerimine keelatud. Jätame endale õiguse teha kavas muudatusi.

Konsultatsioonid

Kui teil on küsimusi ja vajate individuaalset konsultatsiooni, valige lektor ja registreeruge konsultatsioonile