Tööga seotud emotsioonid, töötaja meeleolumuutused ja meeleoluhäired – ennetamine ja leevendamine

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 30.10.2025 Registreerimise lõpp: 29.10.2025 Kestvus: 4 AT Asukoht: Online-koolitus Hind: 229 € + km
Meie sooduspakkumistega liitujatele kehtib soodushind kuni 1. juunini Soodushind: 159 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

Online-koolitus: Tööga seotud emotsioonid, töötaja meeleolumuutused ja meeleoluhäired – ennetamine ja leevendamine

Koolituse eesmärk on anda osalejatele teadmisi tööga seotud emotsioonide, töötajate meeleolumuutuste ja meeleoluhäirete olemusest ning pakkuda praktilisi tööriistu nende ennetamiseks ja leevendamiseks.

Koolitusel selgitatakse, kuidas eristada meeleolu, emotsiooni ja meeleoluhäiret ning milline on nende seos tööga seotud emotsionaalse heaoluga. Samuti, milline on tööga seotud emotsioonide mõju töötulemusele ja kollektiivi toimimisele.

Räägitakse levinumatest meeleoluhäiretest (nt. depressioon, ärevus, emotsionaalne labiilsus, bipolaarne häire) ning tööelu teguritest, mis võivad neid soodustada või süvendada.

Koolituse läbinu oskab rakendada vähemalt kolme individuaalset toimetulekuvõtet tööalase emotsionaalse koormuse vähendamiseks. Koolitusel osalenu teab, milline on juhi ja organisatsiooni roll psühholoogilise turvalisuse ja emotsionaalse heaolu toetamisel.

Praktilisi nõuandeid jagab Mare Teichmann, Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, psühholoog, PE Konsult juhataja.

Hinna sisse kuulub koolituse järelvaatamise võimalus 14 päeva jooksul.

Advertisement banner

Programm

30.10.2025


09:20 – 09:30

Veebikeskkonda kogunemine

09:30 – 13:00

Tööga seotud emotsioonid, töötaja meeleolumuutused ja meeleoluhäired – ennetamine ja leevendamine

Sissejuhatus ja tööga seotud emotsioonide mõistmine

  • Mis vahe on meeleolul, emotsioonil ja meeleoluhäirel?
  • Emotsionaalne heaolu tööl
  • Tööga seotud emotsioonid: positiivsed ja negatiivsed, optimism ja pessimism
  • Kas emotsioonid mõjutavad töösooritust ja kollektiivi?
  • Mis on emotsionaalne töö? Emotsioonide juhtimise vajadus töö tõttu

Meeleolumuutused ja meeleoluhäired töökontekstis

  • Ülevaade levinumatest meeleoluhäiretest: emotsionaalne labiilsus, emotsionaalse kontrolli vähesus, depressioon, ärevushäired, bipolaarne häire
  • Kuidas tööelu võib meeleoluhäireid soodustada või süvendada?
  • Riskitegurid töökeskkonnas: töökoormus, konfliktid, toetuseta jäämine jms, tööstressi põhjustavad psühhosotsiaalsed ohutegurid
  • Juhi roll meeleoluhäirete märkamisel ja toetamisel

Ennetamine ja toimetulekuvõtted: individuaalne ja organisatsiooniline tase

Individuaalsed toimetulekuvõtted:

  • Enesehoiu valem: uni, liikumine, toitumine ja sotsiaalne tugi
  • Psühholoogiline turvalisus ja toimetulek stressiga, sh esmaabi, probleemide lahendamine
  • Tööriistad: stressipäevik, STOP-tehnika, mõistlik “ei” ütlemine, mikro-pausid, (Pomodoro tehnika) ja hingamisharjutused

Organisatsioonilised toimetulekuvõtted

  • Psühholoogilise ohutuse loomine (Amy Edmondsoni põhimõtted)
  • Tugistruktuurid: psühholoogiline esmaabi, debriifing, supervisioon, psühholoogiline nõustamine, mentorlus ja kolleegitugi
  • Töö- ja pereelu tasakaal. Juhi roll eeskuju ja töökoormuse juhtimises
  • Organisatsiooni tasemel tõenduspõhine sekkumine (C. L. Cooper)
  • PE Konsult uuringud (2018-2023)

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Webinar

Lektorite arv:

1

Sihtrühm:

Ettevõtte ja asutuse juhid, keskastmejuhid, personalitöötajad, spetsialistid, meditsiinitöötajad ning kõik teised teemast huvitatud.

Õppemeetodid:

Õppe kestvus 4 AT. Interaktiivne loeng, auditooriumi kaasatus. Koolituse läbinu saab tunnistuse, kui osaleja on õppekava läbinud täies mahus. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Veronika Nuutmann

Toitlustus:

Ei

* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.

Konsultatsioonid

Kui teil on küsimusi ja vajate individuaalset konsultatsiooni, valige lektor ja registreeruge konsultatsioonile