Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine ning kuidas mõista keerulise iseloomuga inimesi?

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 07.06.2023 - 07.06.2023 Registreerimise lõpp: 06.06.2023 Kestvus: 4 AT Asukoht: Online-koolitus Hind: 239 € + km
Meie sooduspakkumistega liitujatele kehtib soodushind kuni 6. juunini Soodushind: 169 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine ning kuidas mõista keerulise iseloomuga inimesi?

Töökollektiivis tuleb paratamatult edastada negatiivseid sõnumeid ning suhelda negatiivselt meelestatud inimestega. Mistahes keerulised kõnelused seoses ettevõttesiseste probleemide, töökorralduslike muudatuste või kolleegidevaheliste erimeelsusustega avaldavad töötajale otsest või kaudset mõju, mistõttu nõuavad sellised olukorrad professionaalset ja oskuslikku lähenemist. Rohkem kui kunagi varem mõjutavad väliskeskkonnast tulevad negatiivsed sõnumid meie töötajate meeleolu. Eelnev emotsionaalne häälestus mõjutab ka kollektiivisisest kommunikatsiooni, muutes sõnumi edastamise ja vastuvõtmise plahvatusohtlikumaks.

Mis teeb sõnumi negatiivseks ning mida tasub selle edastamisel silmas pidada? Kuidas edastada tööalast negatiivset infot nii, et see ei tekitaks osapooltele ebameeldivust ja säiliksid head suhted? Kuidas käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene? Kuidas käituda erinevat tüüpi “negatiivsete” inimestega?

Eesmärk on anda teadmised, kuidas edastada tööalast negatiivset infot nii, et see ei tekitaks osapooltele ebameeldivust ja säiliksid head suhted.

Koolituse läbinu teab, mis teeb sõnumi negatiivseks ning mida tasub selle edastamisel silmas pidada; tuleb toime erinevat tüüpi “negatiivsete” inimestega; oskab õigesti käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene.

Nendel ja paljudel teistel olulistel teemadel arutlevad ja annavad praktilisi nõuandeid psühholoogia emeriitprofessor Mare Teichmann ning Tartu Ülikooli isiksuse ja tervisepsühholoogia kaasprofessor Toivo Aavik.

Peale online-koolituse toimumist saadame järelvaatamise lingi, mis on aktiivne 14 päeva.

Advertisement banner

Programm

Kogunemine veebikeskkonda


09:50 - 10:00

Negatiivse sõnumi oskuslik edastamine


10:00 - 11:30

  • Mis on halb uudis (negatiivne teade, negatiivne informatsioon)?
  • Empaatia: kognitiivne, emotsionaalne, kaasatundlik empaatia. Empaatia ja sotsiaalsed oskused tööl (PE Konsult uuringud, 2018).
  • Kuidas sõnastada halba uudist? Otsene ja kaudne negatiivse teate sõnatamine, suuline ja kirjalik negatiivse teate edastamine.
  • Kuidas edastada halba uudist (negatiivset informatsiooni)?
    -       Kolleegile
    -       Professionaalile
    -       Alluvale
    -       Juhile
    -       Kliendile
    -       Patsiendi lähedastele
    -       Äripartnerile
  • Sõnumitooja - halva uudise edastaja. Usaldus (Riigikantselei uuringud, 2020-2022).
  • Kuidas inimesed reageerivad halbadele uudistele? Kuidas halba uudist vastu võtta?

Sirutuspaus


11:30 - 12:00

Kuidas suhelda negatiivselt meelestatud ja ebastabiilsete inimestega?


12:00 - 13:30

  • Toivo Aavik

    Toivo Aavik

    Tartu Ülikool, isiksuse- ja sotsiaalpsühholoogia kaasprofessor

  • Kuidas käituda, kui kollektiivis on emotsionaalselt ebastabiilne inimene?
  • Mis on emotsioonid ja kuidas nad jagunevad ning mis on emotsioonihäired?
  • Mis on emotsioonide enamlevinud tekkepõhjused töökohal?
  • „Järsku on ta emotsionaalselt haige?“ Näited, mis võiks sellele viidata
  • Kuidas juhtida emotsionaalseid töötajaid? Praktilised nõuanded
  • Millised inimesed tekitavad probleeme ja miks?
    -
    Eesmärk: kuidas erinevad inimesed võivad põhjustada konflikte ja õppida tuvastama vähemalt 6 tüüpi "keerulisi" inimesi
  • Kuidas käituda erinevat tüüpi "negatiivsete" inimestega?
    - Eesmärk: suurendada erinevate strateegiate ja taktikate hulka
  • Kuidas ise mitte sattuda "negatiivsete" inimeste nimistusse?
    - Eesmärk - diagnoosida iseennast

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Webinar

Lektorite arv:

2

Sihtrühm:

Personalijuhid, keskastmejuhid, kommunikatsioonijuhid, ettevõtte ja asutuse juhid, personalitöötajad, meditsiinitöötajad ja teised teemast huvitatud

Õppemeetodid:

Õppe kestvus 4 AT. Interaktiivne loeng auditooriumi kaasatus. Koolituse läbinu saab tunnistuse, kui osaleja on õppekava läbinud täies mahus. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 - 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Kätlin Susi

Toitlustus:

Ei

* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.