Eesti Teabehalduse Aastakonverents 2026: Igapäevastest väljakutsetest tulevikuoskusteni

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 10.03.2026 Registreerimise lõpp: 09.03.2026 Kestvus: 6,5 AT Asukoht: Radisson Collection Hotel (Rävala 3, Tallinn) Hind: 319 € + km
Soodushind kehtib kuni 1. detsembrini Soodushind: 219 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

Eesti Teabehalduse Aastakonverents 2026: Igapäevastest väljakutsetest tulevikuoskusteni

Juba XVI korda toimuv Teabehalduse Aastakonverents toob kokku avaliku ja erasektori teabe-, dokumendi- ja andmehalduse spetsialistid, arhivaarid, juhid ning praktikud, et vaadata koos, milline on teabehalduse järgmine tase. Päeva eesmärk on anda selgust, inspiratsiooni ja praktilisi töövõtteid, mis aitavad toime tulla pidevalt muutuvate nõuete, tehnoloogiate ja ootustega.

Fookuses on valdkonna kõige põletavamad teemad – kuidas kohaneda uue õigusruumiga, vähendada killustatust infosüsteemide vahel ning kuidas kasutada tehisintellekti targalt. Lavale astuvad nii avaliku sektori eksperdid kui ka erasektori uuendajad, jagades reaalseid kogemuslugusid ja tööriistu, mida saab rakendada koheselt töösse. Päeva jooksul leiavad aset ettekanded, paneeldiskussioon ja praktiline sessioon, mis annavad osalejatele uusi ideid, teadmisi ja kontakte, et muuta teabehaldus targemaks, nähtavamaks ja mõjusamaks igas organisatsioonis.

Taaskord toimub konverentsi raames aasta teabehalduri valimine. Konkursi eesmärk on väärtustada teabehalduri tööd.Aasta Teabehaldur 2026 kuulutatakse välja konverentsi toimumise päeval, 10. märtsil Radisson Collection Hotel konverentsikeskuses.
Konkursi info leiad SIIT.

Osalejate vahel loositakse kohapeal välja põnevaid kingitusi meie koostööpartnerite poolt.

Konverents toimub nii kohapeal kui ka veebis otseülekande vahendusel, hind on mõlemal juhul sama. Hinna sisse kuulub ka salvestus, mis on igale osalejale kättesaadav 14 päeva.

Advertisement banner

Programm

10.03.2026


09:00 – 09:45

Registreerimine ja hommikukohv koos suupistetega

09:45 – 09:50

Konverentsipäeva avasõnad ja sissejuhatus päevajuhi poolt

09:50 – 10:10

Uus arhiivieeskiri 2026 – mis on kõige olulisem teabehaldurile?

Millised muudatused on plaanis, millised jõustunud? Kuidas kavandatavad muudatused võivad mõjutada teabehalduri igapäevatööd?

10:10 – 10:25

Mida toob 2026. aasta õigusruum ning kuidas muudatused mõjutavad teabehaldurite igapäevatööd?

10:25 – 11:00

Dokumendihaldusteenus avalikus sektoris: RTK vaatenurk arengutest ja väljakutsetest

Ettekandes tutvustatakse Riigi Tugiteenuste Keskuse vaatenurka dokumendihaldusteenuse ja -süsteemi arendamisel avalikus sektoris. Räägitakse teenuse ühtlustamise ja tsentraliseerimise eesmärkidest, praegusest olukorrast ning peamistest arengusuundadest ja väljakutsetest, mis toetavad keskse dokumendihaldussüsteemi kujunemist. Uue süsteemi loomine on üks olulisemaid avaliku sektori koostööprojekte, millesse on kaasatud ministeeriumid, asutused ja IT-partnerid. Ettekandes antakse ülevaade projekti hetkeseisust ning edasisest teekaardist.

11:00 – 11:30

GDPR andmelekked (2024-2026) – mida päris juhtumitest õppida?

  • Sten Tikerpe

    Sten Tikerpe

    NOVE advokaadibüroo vandeadvokaat, sertifitseeritud andmekaitsespetsialist (CIPP/E)

Räägime praktilistest juhtumitest ja trahvidest, rikkumiste vältimise võimalustest ning sellest, kuidas see kõik mõjutab teabehaldurite igapäevatööd.

11:30 – 12:00

Teabehaldus tehisaru hüppe võimaldajana

  • Ott Velsberg

    Ott Velsberg

    Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium, andmete valdkonna juht

  • Miks on organisatsioonis teabehaldusel tehisaru hüppe tegemisel kriitiline roll?
  • Millised on võimalused hüpet organisatsioonis teha (tehisaru kiirendi, riigi HPC infrastruktuur, regulatiivne ja tehniline liivakast, tööriistakast jm)
  • Olulisemad arengud andmehalduse, avaandmete, teabe kättesaadavuse ning leitavuse suunal

12:00 – 13:00

Lõunapaus restoranis MEKK

13:10 – 14:00

PANEEL: Ellujäämine süsteemide džunglis – kuidas vähendada topelttööd ja killustatust, kui organisatsioonis kasutatakse korraga mitut erinevat infosüsteemi?

See on teema, mille üle on palju arutelu – süsteemid on olemas, aga nad ei tööta koos ja see teeb teabehalduri töö eriti keeruliseks. Soovime anda osalejatele praktilisi teadmisi ja tööriistu, kuidas vähendada igapäevast topelttööd ja killustatust, kui organisatsioonis kasutatakse korraga mitut erinevat infosüsteemi (SharePoint, failiserverid, ERP, e-kirjad, pilvelahendused jms).

14:00 – 14:35

Praktiline sessioon: AI tööriistad dokumendihaldurile — mis päriselt säästab aega?

Praktilised näited tööriistadest ja võtetest, mis päriselt säästavad dokumendihaldurite aega enda igapäevatöös.

14:35 – 14:50

Aasta Teabehalduri Konkursi võitja tunnustamine

  • Janne Kerdo

    Janne Kerdo

    Dokumendihaldurite Ühing, juhatuse liige

14:50 – 15:25

Kohvi- ja konjakipaus

15:25 – 16:00

Aasta Teabehaldurid räägivad: kuidas meie oma organisatsioonis süsteeme ja mõtteviisi muutsime?

  • Mariko Männa

    Mariko Männa

    Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet, Digiteenuste osakonna teabehalduse nõunik

  • Meelis Morell

    Meelis Morell

    Kaitseväe teabehaldusjuht, digipöörde entusiast, koolitaja ja konsultant, tegevväelane

16:00 – 16:30

Stress ja ellujäämine teabehalduri tööpostil – kuidas tulla toime pidevate nõudmiste ja muutustega?

16:30 – 16:45

Konverentsi kokkuvõte ja kingituste jagamine

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Konverents

Lektorite arv:

14

Sihtrühm:

Avaliku- ja erasektori dokumendihaldurid, teabehaldurid, arhivaarid, infohaldurid, andmehaldurid, sekretärid, assistendid, juhid ning andmehalduse valdkonnas töötavad spetsialistid. Lisaks kõik teised teemast huvitatud.

Õppemeetodid:

Õppe kestvus 6,5 AT. Interaktiivne loeng, auditooriumi kaasatus ning juhtumite analüüs. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 – 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Kätlin Susi

Toitlustus:

Jah

* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.

Konsultatsioonid

Kui teil on küsimusi ja vajate individuaalset konsultatsiooni, valige lektor ja registreeruge konsultatsioonile