Kuidas toime tulla emotsionaalse, äreva, hüsteerilise või depressiivse patsiendiga?

Üldinfo

Toimumise kuupäev: 06.12.2022 - 13.12.2022 Registreerimise lõpp: 09.11.2022 Kestvus: 8 AT Asukoht: Online-koolitus Hind: 429 € + km
LIITU SOODUSPAKKUMISTEGA -30%

Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner

Kahepäevane online-koolitus: Kuidas toime tulla emotsionaalse, äreva, hüsteerilise või depressiivse patsiendiga?

Meditsiinitöös tuleb aeg-ajalt kokku puutuda teatud viisil keeruliste patsientidega, sealhulgas ka depressiivsete, hüsteeriliste, liigselt emotsionaalsete või erinevate meeleoluhäiretega. Tavapärasest teistsuguse käitumise või psüühikaga patsiendid vajavad oskuslikku lähenemist, et neile pakkuda professionaalset tuge ja ravi. Selleks on oluline mõista nende käitumise põhjuseid ning kasutada nendega suhtlemisel sobivaid strateegiaid. Kuidas suhelda “raskete” patsientidega? Millised on parimad suhtlustehnikad ja nõuanded nendega toimetulekuks?

Kahepäevase põhjaliku koolituse eesmärk on paremini tundma õppida keerulise käitumisega patsiente ning seeläbi parendada koostööd ja ravi tulemuslikkust.

Koolituse läbinu oskab eristada normi ja psühhopatoloogia piiripealseid tunnuseid ning paremini toime tulla: (1) patsiendi emotsioonidega ning liialt emotsionaalsete patsientidega, (2) ärevate patsientidega, (3) hüsteeriliste patsientidega, (4) depressiivsete mõtetega patsientidega, (5) abitute (sh. õpitud abitus) patsientidega.

Väärtuslikke teadmisi jagab psühholoogiaprofessor emeritus Mare Teichmann, kelle teadustöö põhisuundadeks on muuhulgas tööstress ning elukvaliteet (sh tööelu kvaliteet).

Nüüd on võimalik osta kõiki arenguprogramme ka Liisi järelmaksuga.

Peale online-koolituse toimumist saadame järelvaatamise lingi, mis on aktiivne 14 päeva.

Programm

06.12.2022

1. ÕPPEPÄEV


09.00 – 12.15 Emotsionaalne patsient. Ärev patsient. Paanikahäirega patsient.

  • Mis on emotsioonid ja kuidas emotsioonid jagunevad?
  • Millal on emotsionaalne seisund normist hälbiv?
  • Mis on norm? Näiteks: tööga seotud positiivsed emotsioonid (K. Laane et al., 2013) ja tööga seotud positiivsed ja negatiivsed emotsioonid Eestis (PE Konsult uuringud, 2018).
  • Kuidas suhelda liialt emotsionaalse või liialt vähe emotsionaalse või emotsionaalselt ebastabiilse patsiendiga?
  • Kuidas suhelda negatiivse hoiakuga või üldiselt negatiivselt meelestatud patsiendiga?
  • Emotsioonidega toimetulek. Hoiakute muutmine, manipuleerimisvõtted.
  • Seitse strateegiat toimetulekuks emotsionaalsete või negatiivselt meelestatud või ebastabiilsete patsiendiga.
  • Ärevus – sümptomid, skriining-küsimused.
  • Millal on patsiendi ärev seisund normist hälbiv?
  • Kuidas suhelda äreva patsiendiga?
  • Ärevusega toimetulek - kümme strateegiat toimetulekuks äreva patsiendiga.
  • 3-3-3 reegel.
  • Edaspidiseks 11 soovitust ärevale patsiendile.
  • Paanika, paanikahäire – sümptomid, skriining-küsimused.
  • Kuidas suhelda paanikahäirega patsiendiga?
  • 5-4-3-2-1 meetod paanika puhul.

13.12.2022

2. ÕPPEPÄEV


09.00 – 12.15 Hüsteeriline patsient. Depressiivsete mõtetega patsient. Abitu patsient.

  • Patsiendi hüsteeriline käitumine – kontrollimatu erutatuse, viha või paanika seisund. Sümptomid, skriining-küsimused.
  • Millal on patsiendi hüsteerilise käitumise seisund normist hälbiv?
  • Kuidas suhelda hüsteeriliselt käituva patsiendiga? 7 + 5 nõuannet.
  • Kas tõesti kõrvakiil aitaks? Kindlasti mitte.
  • Kuidas rahustada hüsteeriliselt käituvat patsienti?
  • Optimistid ja pessimistid Eestis (PE Konsult uuring, 2018)
  • Depressiivsete mõtetega patsient. Sümptomid, skriining-küsimused.
  • Millal on patsiendi depressiivsed mõtted normist hälbivad?
  • Kuidas suhelda pessimistliku, kurvameelse, depressiivse patsiendiga? Viis nõuannet, viis kommunikatsioonitehnikat.
  • Õpitud abitus. Sümptomid, skriining-küsimused.
  • Kuidas vähendada või ületada õpitud abitust? Kolm meetodit õpitud abituse vähendamiseks.
  • Millal on patsiendi abitus normist hälbiv ja õpitud abituseks kujunenud?
  • Kuidas suhelda õpitud abituna käituva patsiendiga? Samm-sammult õpitud abituse ületamise plaan.

Õppekorralduse alused

Sündmuse tüüp:

Arenguprogramm

Lektorite arv:

1

Sihtrühm:

Meditsiinivaldkonna töötajad, sh arstid, perearstid, õed ning haiglate, polikliinikute ja teiste terviseasutuste töötajad, kelle igapäevatöö hõlmab suhtlemist patsientidega.

Õppemeetodid:

Õppe kogumaht 8 AT. Koolituspäevad on interaktiivse ülesehitusega, kus toimub koolitaja ning osaleja vaheline dialoog ning praktilised harjutused. Lisaks saavad osalejad personaalselt vastused enda küsimustele. Tunnistuse saavad kõik koolitusel osalejad. Programm toimub veebikeskkonnas. Palun tutvuda ka kvaliteedi tagamise alustega.

Loobumistingimused:

Tellimusest taganemine on võimalik kui sündmuseni on jäänud rohkem kui 30 päeva (100% Tasu tagastatakse Kliendile). Osaline taganemine on võimalik 29 - 15 kalendripäeva enne Sündmuse toimumist (50% Tasu tagastatakse Kliendile). Tasu ei tagastata Kliendile ning arve kuulub tasumisele, kui sündmuseni on jäänud vähem kui 15 päeva. Tellimusest taganemiseks esitab Klient EKKKle e-kirja teel taotluse (info@eestikonverentsikeskus.ee), kuhu märgib Sündmuse nime ja kuupäeva ning osaleja nime, millest soovib taganeda.

Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.

Projektijuht:

Kätlin Susi

Toitlustus:

Ei

* Koolituse autoriõigus kuulub Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskusele. Programmi sisu kopeerimine keelatud. Jätame endale õiguse teha kavas muudatusi.