Eesti Personalitöötajate Konverents 2016: Tark personalijuhtimine!
Üldinfo
Saada sõbrale Toimumise kuupäev: 17.11.2016 - 17.11.2016 Registreerimise lõpp: 15.11.2016 Kestvus: Asukoht: Park Inn by Radisson Meriton Tallinn (Toompuiestee 27) Hind: 208 € + kmJuba kuuendat aastat toimuv päevakajaline konverents on suunanäitajaks kõikidele personalijuhtidele ja -töötajatele. Kuidas muutuvate seaduste, uuenevate reformide ja sellest tulenevate ümberkorralduste valguses personali targalt juhtida? Kuidas teha nii, et hoolimata muutuste elluviimisest ning töötajate võimalikust vastuseisust säiliks töökollektiivis hea emotsionaalne kliima? Tark personalijuhtimine on organisatsiooni ja selle töötajate ühiste eesmärkide saavutamise aluseks.
Personalijuhtide seas kõrgelt hinnatud konverentsil jagavad nõuandeid parimad eksperdid ning pikaajalised praktikud. Päeva juhib alati särav ning tunnustatud personalijuht Kadi Tamkõrv.
Programm
Registreerimine ja hommikukohv koos suupistetega
09:15 - 09:50
Millal hakkavad robotid inimesi juhtima?
10:10 - 10:30
-
Tallinna Ülikool, Loodus- ja terviseteaduste instituut, dotsent
Nutika inimese pingutus sünnitas arvuti ja arvuti sünnitas „dumb user’i“ ehk „lolli kasutaja“, kui samad nutikad jäid masinate kasutamisel hätta. Toona asus masin inimest mõjutama. Inimesega võrreldes on masina võimekust etem edendada ja võimete kasvades loovutati sellele üha rohkem ebamugavaid kohustusi. Tasahilju siirdus masinate kätte muudki inimesele jõukohast tööd, uinutades tööta jäänut mugavustundega kuid lisades ellu uusi reegleid. Ja siis ühel hetkel avastab inimene teda kamandava masina. Mõnes valdkonnas juhtub see kiiremini. Mõnes võib-olla ei juhtugi.
Psühholoogiline leping tööandja ja töötaja vahel
10:30 - 11:00
Meie töösuhted on reguleeritud erinevat tüüpi lepingute ja kokkulepetega, paraku mitte kõik vastastikused ootused pole kirjalikult või suuliselt fikseeritud. Psühholoogilised lepped kuuluvad sellesse nähtamatusse kategooriasse, mis aga ometi olulisel määral reguleerivad meie tööalast käitumist ja suhtumist organisatsiooni.
Psühholoogilisi leppeid tuleb käsitleda kui töötaja arusaamu vastastikustest kohustustest, mille täitmist peab inimene oluliseks ja vajalikuks. Nende kohustuste täitmine loob väärtuse ja tähenduse oma tegevusele ning tagab tööga ja organisatsiooniga rahulolu. Kohustuste mitte täitmist ehk lepete rikkumist tajutakse aga kui petmist ja enamasti kutsub see esile kaitsereaktsioonid. Organisatsioonipoolsete lepete tajutud rikkumise korral peavad töötajad õigustatuks muuta oma käitumist ja kaitsta oma huvisid.
Vastastiku rahuldust pakkuvate töösuhete hoidmiseks on oluline mõista psühholoogiliste lepete olemust, kujunemist ja dünaamikat.
Nõuanded, kuidas töövaidluskomisjonist võitjana väljuda
11:00 - 11:30
-
Tööinspektsioon, peadirektor
- Lepingueelsed läbirääkimised
- Avatud suhtlus
- Valmisolek kompromissiks
- Peamised nõuded töövaidluskomisjonides
Sandra Mikli Justiitsministeerium
11:30 - 12:00
-
Advokaadibüroo Sorainen AS, jurist
Uued isikuandmete kaitse reeglid hakkavad kehtima 2018. aasta kevadel. Senist isikuandmete kaitse seadust hakkab asendama otsekohalduv Euroopa Liidu määrus. Isikuandmete kaitse horisontaalse õigusvaldkonnana hõlmab ka töösuhteid. Käesolev ettekanne annab lühida ülevaate olulisematest muudatustest isikuandmete kaitse valdkonnas rõhuasetusega personalitööd puudutavale osale. Kuna tegu on mahukate uuendustega, siis on mõistlik end nendega aegsasti kurssi viia.
Rikkalik Lõunapaus
12:00 - 13:00
Paneeldiskussioon: Muutuste juhtimine töötajate vastuseisu korral
13:00 - 13:40
-
Sotsiaalministeerium, personalijuht
-
Töötukassa, personalijuht
Muutused on organisatsiooni arengu tagamiseks hädavajalikud, kuid iga muutus vajab töötajate jaoks harjumist ning juhi poolt edukat kommunikeerimist. Paneeldiskussioonis arutlevad eksperdid selle üle, mida teha, kui esmane reaktsioon muutustele on „hurraa“ asemel „ma ei taha, ma olen selle vastu ning võibolla ka lahkun töölt“. Räägitakse sellest, kui inimesed soovivad muutusi, kuid ei ole tegelikult valmis muutustega kaasa minema. Samuti jagatakse kogemusi, kuidas muutusi edukalt kommunikeerida.
Paneeldiskussiooni juhib Kadi Tamkõrv.
Usalda, aga kontrolli!
13:00 - 13:40
-
Swedbank AS, töösuhete osakonna juhataja
Igas organisatsioonis tuleb aeg-ajalt või pidevalt teostada kontrolli töötajate üle. Kuidas teha seda nii, et hoolimata kontrollisurvest säiliks töökollektiivis positiivne õhkkond ning meeldivad inimestevahelised suhted? Kuidas kontrolli teostada, et vältida sellega kaasnevat pinget?
Paus töötoa vahetamiseks
13:40 - 13:45
Millised võimalused ettevõtte arenguks loob töövõimereform?
13:45 - 14:30
-
Töötukassa, töövõime hindamise ja töövõimet toetavate teenuste osakonna juhataja
- Peaaegu aasta töövõimereformi algusest – kas midagi on muutunud?
- Töövõimetuse asemel töövõime hindamine – mida sisuliselt hinnatakse ja kuidas tulemus aitab kaasa sobiva töö leidmisel või töötamise jätkamisel?
- Mida tööandja vajab – kuidas töötukassa saab aidata?
- Kas erivajadus on takistus või võimalus tööturul – küsimusi ja näiteid elust?
Ametijuhend – kas ainult dokument või ka töövahend?
13:45 - 14:30
-
PersonaliDisain OÜ, tegevjuht ja konsultant
- Ametijuhend - kellele ja milleks seda üldse vaja on?
- 7 asja, mida ametijuhendite koostamisel silmas pidada...
- Ametijuhend valmis, mis edasi?
Kohvipaus
14:30 - 15:00
Aktuaalsed küsimused tööõiguses 2016. aastal ning milliseid muudatusi toob aasta 2017?
15:00 - 15:45
-
Heli Raidve Tööõigusabi OÜ, juhataja / jurist
Ettekandes keskendutakse kohtupraktikast selgunud puudustele ning pakutakse lahendusi, kuidas selle valguses sobilikke otsuseid langetada. Mida näevad puudustena Tööinspektsioon, ettevõtjad ning töötajad? Millele võiks uus töölepinguseadus keskenduda?
Personaliosakond – juhi pea, kael või südametunnistus?
15:45 - 16:30
-
Circle K Eesti AS, peadirektor ja juhatuse liige; Eesti Tööandjate Keskliit, volikogu esinaine
Kumb oli enne – kas juht või personaliosakond? Kes vastutab juhtimiskvaliteedi eest ettevõttes? Kui lähedal juhile peaks personaliosakond olema? Inimressursside juhtimine on aastate jooksul palju muutunud, nii ka personaliosakonna roll selle juures. Lihtsa personaliarvestuse juurest on jõutud strateegiate väljatöötamiseni – on ju tööandja brändi loomisel just personalivaldkonna juhtidel oluline roll.
Kuidas kaasaegses organisatsioonis tagada tõrgeteta töö tippjuhi ja personaliosakonna vahel, sellest räägin Circle K (endine Statoil Fuel & Retail) kontserni näidete põhjal.
Õppekorralduse alused
Sündmuse tüüp:
Saalikoolitus
Lektorite arv:
13
Sihtrühm:
Õppemeetodid:
Õppe kestvus 9 AT. Interaktiivne loeng ning auditooriumi kaasatus, juhtumi analüüs
Loobumistingimused:
Kirjalikul teavitamisel 100% maksumusest kuni 26.10.2016; 50% maksumusest ajavahemikul 27.10-09.11.2016. Kui loobutakse hiljem kui 09.11.2016 osavõtutasu ei tagastata ning arve kuulub tasumisele.
Vaidluste lahendamise kord: Kõik konfliktid ning arusaamatused koolitatava ja koolitaja vahel lahendatakse kirjalike läbirääkimiste teel. Kaebustele reageeritakse seitsme tööpäeva jooksul koolituste ja konverentside projektijuhi ning tegevjuhi poolt. Kui kokkulepet ei saavutata, kuuluvad vaidlused lahendamisele kohtu poolt seadusega sätestatud korras.
Projektijuht:
Piret Lauk
Toitlustus:
Jah
* Eesti Koolitus- ja Konverentsikeskus jätab endale õiguse teha kavas muudatusi.